
Mimo pewnych odstępstw od reguły reklama sklepów internetowych realizowana jest przede wszystkim na gruncie internetu. Do świata telewizji czy radia wychodzą nieliczne, najczęściej największe sklepy o dużych możliwościach finansowych. Niewielkie sklepy prowadzone przez małe firmy ograniczają się do przemyślanej reklamy, która da efekt a nie będzie drenować firmowej kasy. Należy więc dążyć do tego, by reklama sklepu internetowego była przemyślana i racjonalnie zaplanowana.
Firmowa pozycja w sieci
Pozycjonowanie sklepu to pierwszy krok to zdobycia silnej pozycji na rynku. Korzystając z pomocy specjalistów w zakresie pozycjonowania można oczekiwać świetnej oferty dopasowanej do indywidualnych potrzeb klientów. Pozycjonowanie sklepów może skupiać się na konkretnych produktach, by w danym obszarze zwiększyć sprzedaż albo może być skierowane na rynek lokalny, co ułatwi działania pozycjonerskie, zmniejszy koszty z tymi działaniami związane.
Nie da się zaistnieć na każdym rynku
Mając stosunkowo nieduży sklep trzeba liczyć się z tym, że nie da się zaistnieć na każdym polu, dlatego promocja sklepu internetowego powinna być realizowana w sposób mądry, by maksymalizować zyski a minimalizować koszty. Dobrze przeprowadzona kampania powinna zwiększyć sprzedaż, najlepiej w określonym obszarze produktowym, ponieważ w ten sposób będzie można ograniczyć zakres promocji i reklamy sklepu a jednocześnie będzie można mówić o wzroście zysków wypracowywanych przez sklep, a więc spełniony będzie podstawowy cel działalności.